wtorek, 1 lutego 2011

" ALFABET Mercedesa na drodze "

Od czasu kiedy Jellinek, w 1889r zaczął sprzedawać pierwsze samochody marki Daimler wśród najwyższych sfer i już rok później, pod nazwą Mercedes, wystawiać je w wyścigach miejskich, Mercedes stał się marką uważaną, za jedną z najbardziej prestiżowych i pożądanych marek wśród samochodów osobowych. Dzisiaj, Mercedesy w najróżniejszych wersjach są dostępne szerokim rzeszom użytkowników, zarówno w salonach dealerskich jak i na rynku wtórnym. Popularność Mercedesów zaowocowała powstaniem wielu forów, fanklubów, portali i sklepów z częściami Mercedes również w Internecie.

Aby sprawnie poruszać się wśród wielu modeli tej marki, przyjrzyjmy się bliżej usystematyzowanemu przeglądowi klas marki Mercedes-Benz.

Samochody Mercedes klasy miejskiej,
czyli: klasa A (W168)
 Klasa A to najmniejszy model Mercedes-Benz, pierwsza generacja została zaprezentowana w 1997. Dostępna była początkowo wyłącznie w wersji 5 drzwiowej, a później także w wersji LONG. Niestety nie zaliczyła słynnego testu łosia, co zaowocowało wyposażeniem auta w ESP, po raz pierwszy ESP znalazło się w standardzie auta tego segmentu.



• klasa A (W169)
 Druga generacja Mercedesa klasy A, zaprezentowana w 2004 roku, dostępna w wersji 3 i 5 drzwiowej, jest jeszcze mniejsza niż jej poprzednik.





Samochody klasy średniej:

• klasa C (W204)
 Limuzyna klasy średniej, która jest w sprzedaży od 2007 roku, bardzo popularna w Niemczech, dostępne jest kilka wersji nadwozia.


• klasa C Kombi (S204)
 Auto w wersji kombi klasy C, które w sprzedaży jest od 2008 roku. Jest tylko 1,5 cm dłuższa od limuzyny i ma o a z 10 litrów większą pojemność bagażnika.


• klasa CLC (C204)
 CLC to małe, zwinne coupé zbudowane na podzespołach klasy C, w wielu wersjach i z różnymi silnikami, będące następcą klasy C Sportcoupe. Zmiana nazwy spowodowana była chęcią wyodrębnienia całkowicie nowego modelu, który odznacza się bardziej sportowym wyglądem oraz walorami jezdnymi.

• klasa CLK (C209)
 CLK to większe coupé, oparte na podzespołach klasy E. Auto jest zdecydowanie większe i o wiele bardziej eleganckie i prestiżowe niż klasa C Sport Coupe, spelnia wymogi bardziej wymagających użytkowników, któży pragną luksusu.
W zeszłym roku CLK zastąpiono nową klasę E coupé (W212), szczególnie eleganckie, z wieloma interesującymi dodatkami jak system monitorujący stopień zmęczenia kierowcy, adaptacyjnym zawieszeniem, układem automatycznego poziomowania imponujących LED-owych reflektorów.



• klasa CLK Kabriolet (A209)
 Kabriolet klasy CLK, posiada twardy dach, elektrycznie chowany w całości w tylnej części nadwozia i jest uznawany za przykład najwyższej klasy samochodu z otwartym nadwoziem.






Samochody klasy wyższej:

• klasa E (W211)
 Klasa E to limuzyna klasy średniej-wyższej, która jest bogato wyposażona i stosunkowo duża. Od wersji W210 wprowadzono nowe kategorie wyposażenia: Classic, Elegance i Avantgarde. Od zeszłego roku w sprzedaży jest najnowsza wersja,

• klasa E Kombi (S211)
 Wersja kombi klasy E z bardzo obszerny bagażnikiem, co zapewnia duże możliwości transportowe. Pod względem komfortu i techniki nie różni się od limuzyny a bogate wyposażenie i różne opcje silników do wyboru, kusza polskich klientów od 2009 roku. Kombi to typowe auto rodzinne, użytkowe.

• klasa CLS (C219)
 CLS to ekstrawaganckie 4-drzwiowe coupé, uwodzicielska odważna stylizacyja auta czyni je niszowym, zajmuje ono miejsce pomiędzy klasą E i S. Ulubieniec młodych, niezależnych i dynamicznych kobiet.
Technicznie bazuje na klasie E, ale jest bardziej prestiżowe i komfortowe, a także wyraźnie droższe.




Samochody luksusowe:


• klasa S (W221)
Mercedes klasy S ma bogatą tradycję luksusowej limuzyny, którą coraz to nowe modele samochodów rzetelnie podtrzymują, dając im jednak nową twarz. Za pierwszy model klasy S uważany jest Mercedes-Benz W116 z 1972 roku, który jako jedyny Mercedes w historii, zdobył w 1974 zaszczytny tytuł samochodu roku w Europie. Najnowszy model klasy S został zaprezentowany szerokiej publiczności w 2005, zaś w czerwcu 2009 światło dzienne ujrzała lekko odświeżona wersja Eski, z silnikiem hybrydowym o mocy 300 KM.



• klasa CL (W216)
Mercedes CL to najbardziej prestiżowy modeli marki Mercedes-Benz. Samochód ten, o nadwoziu coupe, zbudowany jest na bazie luksusowej klasy S. Mercedes CL należy raczej do rzadko spotykanych na naszych drogach, co jeszcze bardziej podkreśla jego indywidualizm i ekstrawagancję. Na targach w Paryżu w 2006 pojawiła się najnowsza generacja CL-a, a wraz z nią topowa wersja AMG z silnikiem o pojemności 6,3 litra.


Roadstery:

• klasa SLK (R171)

 SLK Mały dwumiejscowy roadster, rasowa wyścigówka, powiązana technicznie z klasą C. Design SLK to połączenie tradycji Mercedesa i ewolucji bolidów Formuły 1.
Posiada sztywny metalowy dach, który jest chowany automatycznie w tylnej części pojazdu. Obecny na rynku od 1996 roku stał się szybko symbolem sportowych modeli z gwiazdą na masce. Kolejna jego generacja, wypuszczona w 2004 „zmężniała”, co zostało docenione podczas wyścigów F1, gdzie SLK dostało angaż do roli „safety car’a”. W 2008 roku na rynku pojawił się Mercedes SLK po liftingu.

• klasa SL (R230)
 Mercedes SL to większy i bardziej prestiżowy, dwumiejscowy roadster, samochód dla eleganta o luźnym podejściu do życia. Stylistka klasy SL jest chyba jej największym atutem. Agresywny design auta został połączony z elegancko wykonanym wnętrzem co dało niezwykle zgrana kombinacja. W 2008 roku pojawił się Mercedes SL po faceliftingu. Również i ta wersja została doceniona przez F1, w sezonie 2008 i 2009 rolę samochodu bezpieczeństwa pełni Mercedes-Benz SL 63 AMG. Podobnie jak mniejszy SLK, SL posiada sztywny, składany dach (HardTop).



Samochody terenowe i SUV:

• klasa G (W463)
Klasa G to linia tradycyjnych samochodów terenowy, których konstrukcja pochodzi z lat 70. XX wieku.
Do tej pory przeszedł kilkanaście modyfikacji, ale pomimo wielu zmian technicznych jakie przechodziły jego kolejne generacje pozostał optycznie niemal taki sam jak pierwsza konstrukcja z lat 70 ubiegłego wieku. Samochód jest na tyle oryginalny, iż kilkakrotnie służył jako papieski „Papamobile”. Klasa G to idealne połączenie niezawodności w terenie i komfortu jazdy, której często bardzo brakuje autom terenowym.



• klasa GL (X164)

 Największy terenowy model w ofercie Mercedesa, jako jeden z nielicznych luksusowych SUV-ów oferuje miejsca aż dla siedmiu osób. Mercedes GL został zaprezentowany w 2005 roku. Luksusowa i ekstrawagancka terenówka została zbudowana na bazie Klasy M, choć jest od niej zdecydowanie większy i stanowi połączenie samochody terenowego i limuzyny.


• klasa GLK (X204)
Zupełnie nowa propozycja Mercedesa w klasie miejskich SUVów, która weszła do sprzedaży w 2008 roku.
Model zbudowany został na płycie podłogowej klasy C Kombi (S204), z którego zapożyczono wiele elementów auta np. wnętrze. Co zrozumiałe stylistycznie nawiązuje on do większego modelu GL, choć większość rozwiązań czerpie z nowej klasy C z którego zapożyczono wiele elementów auta np. wnętrze. System napędu na cztery koła 4MATIC pochodzi z klasy M.




• klasa M (W164)

 Mercedes klasy M drugiej generacji, nazwany dziesięcioboistą wśród samochodów, mimo że zaliczany do aut terenowych, nie do końca jest przedstawicielem tej klasy. To raczej SUV z większymi tendencjami terenowymi niż czystej krwi samochód do jazdy po wymagających wertepach. Przede wszystkim jest jednak eleganckim samochodem luksusowym, który świetnie nadaje się dla biznesmenów ze sportowym zacięciem.
Mercedes klasy M dzięki swoim walorom stał się popularnym modelem również wśród gwiazd Hollywood.

Samochody typu VAN:
 •
klasa B (W245)

 Nowa klasa Mercedes-Benz to samochód trochę większy niż klasa A, który zadebiutował w 2005 roku. Nowa klasa B, Nazwana przez producenta kompaktowo-sportowym vanem, uzupełniła początek modelowego alfabetu Mercedesa. Największą zaletą Mercedesa klasa B jest jego przestronność. Mimo rozmiarów typowego „kompakta”, samochód oferuje pasażerom bardzo dużo miejsca. Komfort jazdy z tyłu jest niemal taki sam jak w klasie S, a przestrzeń ładunkowa po rozłożeniu siedzeń wynosi ponad 2240 litrów.



• klasa R (W251)

Zaprezentowany w 2005 roku duży, mierzący ponad 5 metrów samochód, będący w stanie przewieść w komfortowych warunkach sześć osób. Auto tworzone pod hasłem „dynamizm przestrzeni” jest połączeniem luksusowego sedana, pojemnego kombi, przestronnego auta MPV i wszędobylskiego SUV-a. Mercedes klasy R ma nową, świeżą w rodzinie Mercedesa linię, która sugeruje świeżość, charakter i potencjał maszyny.


• Viano (W639)
Następca klasy V, który do sprzedaży wszedł w 2003 roku. Tak jak poprzednik bazuje na Mercedesie Vito, jest jednak bardziej komfortowy i lepiej wyposażony, bardziej nadaje się do przewozu większej ilości osób niż towarów i już na pierwszy rzut oka przypomina bardziej mini-busa niż auto dostawcze. Mercedes Viano jest bardzo komfortowym samochodem, jednak wielu użytkowników zarzuca mu zbyt twardo zestrojone zawieszenie. Dostępna jest także wersja kempingowa o nazwie MarcoPolo.





Źródło: <a href="http://www.webshock.com.pl/alfabet-mercedesa-na-drodze/%22%3EAlfabet Mercedesa na drodze.</a> - zimowa.depresja




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz